W – FIRST DAY IN SANTA TERESA<3

firstday

Hej fina fina ni! Vi har haft en sådan underbar dag här borta, obeskrivligt mysig har den varit. Tänkte eftersom en bild säger mer än 1000 ord så får ni här ”vår dag i bilder”. Vi flög imorse från San José till Santa Teresa i ett superlitet flygplan, flygturen var fantastiskt vacker. Fick några riktigt bra klipp så de kommer upp i en vlogg tänkte vi! 🙂 Sedan bar det av till villan vi hyr här – som ligger uppe i bergen (vilket menas hike varje dag för att ta sig upp och ner till centrum…) med magisk utsikt. Ska visa er senare såklart!

Sedan promenerade vi ner till Santa Teresa downtown som de kallar det här. Det är verkligen inget fancy här utan allt är så avslappnat vilket vi älskar! Här blev första stoppet – en av alla surfshoppar som finns här. Vi fick med oss en varsin surf-tröja inför surflägret på lördag, även ett varsitt så fint halsband som får bli ett minne härifrån.<3

firstday1
firstday3

Vi och våra favorit res-partners (mamma och pappa!!) blev hungriga och var sugna på att testa ”The Bakery” som är ett urgulliga litet café/bageri/restaurang!

firstday2

Menyn var ju som klippt och skuren för oss hehe, fanns så mycket gott så måste gå tillbaka dit snarast, tur att vi har många dagar här. 🙂 Idag fick det bli deras ”The Mexican” sallad som var supersmarrig. Och så en smoothie på det. Mums!

firstday4
firstday5

Älskade inredningen där, drömmen! Vill så gärna ha en sådan neonskylt hemma, tycker det är så ballt. 🙂

firstday8
firstday6
firstday7

Sedan bar det av mot stranden! Älskar sådana här långa, långa stränder. Det var även helt ljuvligt i vattnet, och säger två badkrukor som oss det – då bara måste ni ju tro på oss! 😉

954D9690-63FD-4FF5-9BC6-FF8354A5E288
598FDF3D-030A-4D50-84EE-4ADC673C39E8

Vi inväntade solnedgången…

firstday11

Som var helt magisk! Solnedgång och uppgång är verkligen något speciellt för oss. Så här kommer vi spendera fler kvällar.<3 Nu är vi tillbaka i villan och ligger i sängen. Det är dags att sova efter denna underbara första dag här i Santa Teresa. Känner redan på oss att detta kommer bli en magisk resa.<3

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

W – FLIGHT MODE ON!

flight3
flight1
flight
flight2
flight4

OVER THE CLOUDS!

Godmorgoon! Eller det är ju snarare eftermiddag hos er. Vi är 7h efter Sverige, trodde att vi skulle vakna vid typ 3 inatt och inte kunna somna om, men vi sov ut ända till klockan 6. 🙂 Var helt slut när vi kom fram inatt efter 24h resande. Allt verkade gå så smidigt först på Arlanda igår, med boarding i tid osv, men när vi väl satte oss i planet meddelar piloten att vi kommer behöva sitta där i ungefär 2h eftersom vi inte skulle få landa i Amsterdam på grund av dimman.

När vi väl kom iväg så var vi dock sjukt oroliga för att vi skulle missa flyget från Amsterdam till San José och därmed missa vårt flyg idag till Santa Teresa. Så det var inga glada miner haha! Men när vi äntligen landade i Amsterdam fick vi veta att vårt flyg till Costa Rica var försenat så vi skulle hinna. Väl ombord på det flyget fick vi dock sitta och vänta 1,5h innan vi äntligen kunde flyga iväg! Dock var vi nog med om den värsta turbulensen hittills, aldrig varit med om liknande och då har vi ändå flugit många gånger. Vi är ju inga fan av rollercoasters heller så när det kändes som att flygplanet ”dropades” rakt ner så njöt vi inte kan vi säga… Men nästan 24h senare från att vi åkte hemifrån landade vi i San José, äntligen kände vi väl då. 😉

Nu ska vi iväg och äta pannkisar till frukost innan det är dags att flyga till Santa Teresa! Alltså ser så mycket fram emot att komma fram nu+att få lite färg på benen, de känns omänskligt bleka nu…

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

W – CRISPY MORNINGS AT HOME.

crisp7
crisp3
crisp
crisp5

Såhär krispigt och vackert var det när vi vaknade igår. Solen speglades på vattnet, frosten låg tunn på bryggan och vassen lyste som guld. Även fast det var riktigt kallt så var det himla fint! Eller vad säger ni? 🙂 Älskar btw min nya puffer jacket, att den är vit och så stor och gosig. Hade ingen användning av den i London då det var ganska ”varmt” där fortfarande, men här hemma har jag bott i den!

Idag har vi haft minijul här hemma med mormor, morfar och kusiner. Väldigt mysigt! Nu är vi dock mer än redo att åka iväg till värme och sol imorgon. Känns som att det var alldeles för länge sedan som vi var på en tropisk resa. Det ska bli så himla härligt, känns som att både kropp och själ är i behov av en stor dos d-vitamin! Imorgon bitti åker vi, längtar som bara den tills vi är framme. Får använda flygtiden till att skriva coursework, då brukar tiden gå fort! 😉